Tuesday 26 February 2013

Segmen: Diriku Istimewa


Click Untuk Join 

 بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم 

Setiap insan yang bernafas dimuka bumi ni mempunyai kelebihan masing-masing yang membuat orang tu istimewa berbanding orang lain. Begitu juga dengan saya. I am special. Nak tahu apa yang special sangat pasal saya? Keep reading.. 

Here it come...
tu dia, mata panda mai
     Dari aspek fizikalnya, saya sangat-sangat istimewa. Berumur 22 tahun tapi macam budak umur 15 tahun sebab superb kecil (comel kot). Tinggi 152 cm dan berat bawah 40 kg. Nothing special about it right? But wait a minute. Ni tak cerita lagi pasal mata panda yang lebam ni. Yup, cukup tido atau tak, mata ni selalu sangat lebam sampai kawan ingat saya study hard sampai lewat malam. Nothing special about Panda right? tapi panda + kurus + kecil = panda kurus kecil. Pernah tak dengar, jumpa atau tengok Panda kurus? Nope? So, that make me special, ISTIMEWA berbanding yang lain. Panda yang comel-comel banyak. Nina pun ramai. Then, kalau kawan cerita atau tanya,

 "Nina yang mana satu?"
" Nina yang lebam mata tu, pelajar kelas 5 Istimewa" 

See? I am so special, istimewa berbanding yang lain. Senang nak recognize Nina yang mana satu because i am special, istimewa - PANDA KURUS. Nama kelas masa form5 pun Kelas 5 Istimewa.


Kelas kanak2 terencat, 5 Istimewa (2009), Sains tulen


     Kecil bukan sebarang kecil. My size won't let me down. Dengan saiz yang kecil, yes, saya pernah kena buli. SELALU.. hahaha Sebab tu saya Istimewa. Bukan istimewa sebab selalu kena bulilah tapi istimewa sebab saya ni kuat. Mungkin tidak pada fizikal tapi kuat pada mentality dan tu yang buat saya jauh lebih kuat dari mereka yang kuat fizikalnya.


Mewakili Kolej Matrikulasi Labuan (KML) ke KAKOM, Johor, 2010 dalam acara track and field.
Menyumbang 1 pingat emas kepada KML lantas menjadikan KML Johan keseluruhan dalam KAKOM

     Kawan kata, saya istimewa sebab multi talent. Tidak hanya berada dikelas pertama, saya turut aktif dalam bidang kokurikulum termasuklah atlit olahraga, bahas, silat dan drama (Mohd. Zhafir dalam Oh My English tu 1 team Nina dalam Drama English Team. Kami berlakon sama-sama untuk pertandingan district level). 

     Kawan cakap lagi, saya tak perlu study hard pun boleh perform exam. Ye ker? Macam la kawan tu tengok saya 24 jam. Intuisi (kebijaksanaan semulajadi) atau usaha, semua tu datang dari Allah. Masa form 5 sebelum SPM, siap kena sindir oleh cikgu lagi sebab terlalu aktif dalam kokurikulum. Bukan sebab apa, cikgu buat macam tu mungkin sebab risaukan saya kot tapi alhamdulillah, bila result SPM keluar, saya jadi pelajar SPM terbaik 2009. 


Silat keningau,  Sabah Games (SAGA), 2011
     Walau macam mana istimewanya saya pun, saya tak kan jadi istimewa tanpa dikelilingi oleh orang-orang yang super istimewa disisi saya. Family and freinds, they make me feel like i am the most special happy person ever created in this earth. 

Kedua-dua insan istimewa inilah yang membuat diri terasa sangat-sangat instimewa. Kasih sayang mereka yang selalu membangkitkan semangat kembali setiap kali tersungkur dipersimpangan ujianNya. Love my mom and dad

Diriku istimewa: physically dan alhamdulillah mentality juga istimewa. 



19 comments:

  1. selamat bersegmen.. wahh kurusnya ..sungguh jealous

    ReplyDelete
    Replies
    1. trlebih kurus da..nak up lebih 45 bru normal BMI

      Delete
  2. Done follow you.. follow me back..TQ

    ReplyDelete
  3. Sy pun kurus dulu... Nina nak up senang je. Sy selalu makan roti pastu minum air byk2.. betul... hehe.. Tak kira la pape pon yang penting badan sihat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup,minum air bnyk2.. sebab komposisi dalam badan majority air.. arghh..p tandas terus la pulak masalah

      Delete
  4. THANKS sbb join contest ni... Fik telah lanjutkan contest sampai 10 mac.. result akan keluar pada 13 MAC..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hup..baru dapat buka balik.. alhamdulillah dapat shawl.. tQ

      Delete
  5. datang jenguk orang kat rusia... :)

    ReplyDelete
  6. Hey panda kurus .. hehee .. dri segmen yg sama .. Dah follow http://dayahdanish.blogspot.com/2013/03/segmen-diriku-istimewa.html
    follow and komen balik?

    ReplyDelete
  7. hahahah Nina Maslizza memang sgt istimewa bg q :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. huhu see..memang special right..hahaha tQ

      Delete
  8. http://bakaljenazah94.blogspot.com/2013/03/segmen-diriku-istimewa.html terbang dr segmen sama..waaa,special nye akak..done follow akak..jemput sggah k..=)

    ReplyDelete
  9. tahniah kak Nina sebab menang shawl.. :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...