Sunday 17 February 2013

Harapan Semalam

Meteor  di Russia. This picture is absolutely not captured by me

Dear my beloved readers,
Kadang-kadang tertanya-tanya kenapa kita masih bernafas dimuka bumi ni? Terkadang diri terasa sangat lelah, putus asa dengan kehidupan didunia hingga terlintas difikiran mati mungkin lebih baik. Mati? Ya mati! Mati tu kan kemerdekaan yang abadi. So, jangan takut menghadapi kematian.

Persoalannya, andai kita ditakdirkan mati saat ini, cukupkah amalan kebaikan yang kita bawa untuk menempah tiket ke syurga? No one knows. Sebab tu, hari ini dan hari seterusnya membawa harapan dalam hidup kita. Semua terletak ditangaNya, hidup berserah diri padaNya.


Mati??? Ya Allah, cukupkah amalan ini untuk dipersembahkan saat bertemu dengan Mu?
Meteor hit Chelyabinsk, Russia make me appreciate my life more. Allah masih memberi peluang untuk perbaiki kesilapan-kesilapan semalam. Kalau meteor ni berubah arah sikit dari Chelyabinsk  ke Moscow, entah selamat atau tidak owner blog ni.

Walau dunia tidak seindah syurga tapi bumi beratapkan langit biru ini masih mampu memberikan harapan baru kepada hamba-hamba-Nya. Harapan hari esok jauh lebih baik dari kemarin dan yang paling penting harapan untuk menambah amalan bekalan akhirat sebab tiada siapa yang tahu amalan selama ini cukup atau tidak. 


Anyway, semoga kita semua meninggalkan dunia ini ke alam yang kekal abadi saat malaikat pencatat amalan sebelah kanan mencatatkan amalan melebihi catatan sebelah kiri.

***Selamat beramal

5 comments:

  1. terima kasih saling ingat mengingati :)

    ReplyDelete
  2. Meteor yg bgitu bernilai tinggi.. namun banyak memakan orng yg luka2.. :P

    ReplyDelete
  3. salam nina.. dah beberapa hari org duk bercerita pasal meteor ni.. semoga selamat semua disana.. good luck ya.. take care..

    ReplyDelete
  4. Mati tu kan kemerdekaan yang abadi

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup2..betul2..tapi takut amal sebelah kanan mc tak cukup

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...