Monday 29 April 2013

Pas Berkuasa- Berunsurkan KELUCAHAN, Industri Filem Dan Muzik Malaysia Hancur

Allahuakhbar, senak perut saya ketawa lepas buka twitter dan baca tweet dari Norman Abdul Halim, KRU ni. Tunggu la lepas ni. Hari ni ada fan page Kami Boikot Buletin Utama TV3. Esok lusa akan muncul pula boikot KRU sTudios. Nasiblah, PAS belum tadbir KRUS dah hancur.

Korang tahu tak apa yang berlaku. Ha, meh baca print screen dari twitter Norman Kru.

1. Sorry ye, apa yg saya tweet ni mesti penyokong PR tak suka tapi ini realiti- Kalau PAS berkuasa, industri filem dan muzik kita akan hancur.
2. Sambungan: bukan saja industri filem dan muzik tempatan saja akan hancur; pengeluaran filem dan muzik antarabangsa di M'sia akan turut terjejas.
~ HOTAK HANG. (dah memang tak berkualiti, asyik dengan unsur adegan panas, tak ada siapa nak tengok la)



Faizal Tahir- Some people have seriously got to be kidding me by saying industry filem dan muzik akan hancur kalau bertukar tangan pimpinan #jokeoftheday


Kepada semua yang mempunyai agama dan percaya dengan tuhan, ingatlah, rezeki itu milik dia. Dia boleh beri dan ambil sesuka dia. Allah maha adil

~ dah la suara handsome, otak pun handsome. Faizal Tahir, jom kawen hahahaha :) 



Ni yang membuatkan saya gelak nak mampus ni bila NAH KRU tweet: ramai yang salah faham ttg kenyataan saya tadi. Saya cuma menyatakan pendapat. Salah ke? Lagi satu, saya beragama Islam bukan beragama PAS. Salam.

Alahai Ya Allah. Bijak sungguh ni anak. Semua orang berhak menyatakan pandangan masing-masing. You said so. I agree. So, bila peminat dan rakyat Malaysia menyatakan pendapat mereka about your tweet, ready to accept and DIGEST it. Lagi satu, PAS bukan agama tapi parti politik dan in sya Allah akan melaksanakan tanggungjawap selaku pemimpin dengan cara Islam. Ketaq lutut ka? Takut kena tapis sebab production tak ikut syariat? Eh, tahu pulak dia.

Dalam Islam, bersentuhan, berpelukan, bercium bukan muhrim haram bila shooting filem. Keuntungan penting dari pegangan Islam??????
~ entah halal ke tak pendapatan tu.
Movie Nora Darish dengan Rusydi tu macam best masa tengok trailer tapi tak nak lah support movie macam tu. Dalam filem tu (suami isteri) memang tak haram tapi masa shooting?
Facts: In Kelantan - Cinemas are banned, concert are banned but they have the higest HIV cases in M'sia. Islamic goverment? Think about it.

Eh, bukan Kelantan second lowest selepas Terengganu by sexual?




 Kalau betul pun PAS berkuasa dan hiburan di Malaysia ni disekat, itu lebih baik sebab saya yakin PAS akan membuat penapisan filem dengan cara yang telus. Macam movie Ketika Cinta Bertasbih, ikut landasan agama dalam pembuatan movie, laris apa movie ni. Barang baik memang laku.

18 comments:

  1. hehe, some artist suka halalkan yg haram.. iha dah tergelak2 part "dah la suara handsome, otak pun handsome" tu xD

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha BETUL2..minat la pulak dgn Faizal Tahir,,

      Delete
  2. jom komen link blog korang dkt entry ni .. sya nak blogwalking

    http://elsaulfahdotnet.blogspot.com/2013/04/blogging-contest-by-tumtumshop.html

    ReplyDelete
  3. :) nice entry..suka suka ..dan setuju

    ReplyDelete
  4. sebab tu lah aq x tengok filem malaysia, x lama lg macam barat dah. cubalah buat filem yang x ada sentuh2 mcm ketika cinta bertasbih kan hebat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. samala..bosan tgok crita malay. Dulu tgok,aku pulak y jd pengarah,,bkn apa, dpt predict ending dia

      Delete
  5. saya memang minat giler dlm bidang2 industri kretif ni.. buat movie ke, video ke... satu hari nanti ingat nak berkecimpung dlm bidang perfileman dan nak buktikan yang kalau nak buat filem meletop tak semestinya kena ada perempuan2 seksi, aksi2 yg tak sepatutnya..ni tak sikit2 cinta je yg ade. tunggulah ketibaan aku nanti wahai peminat2 filem sekalian.. hahaha..:-p

    ReplyDelete
    Replies
    1. hee,,ni boleh print screen..nanti nak tagih..janji d tepati.. waiting for your video bro..haha ;)

      Delete
  6. sokong faizal tahir :)
    hangat tul perkara ni kan

    ReplyDelete
  7. lucunya si norman nih!!.. terus pudar minat dngn cara dia berfikir hmm

    ReplyDelete
  8. hahaha satu je status terus turun hang punya populariti, jaga-jaga. sejak bila laa PAS tu agama aigo

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...