Friday 15 March 2013

Teraniaya Oleh Kawan Sendiri



 بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم ♥

.....ᗩᔕᔕᗩᒪᗩᗩᗰᑌ'ᗩᒪᗩIKᑌᗰ...

Bagi readers yang setia jengguk blog ni, mesti perasan yang saya lama tidak update new post dan buat blogwalking. Yup, i am sebab ada masalah kecil sikit + latop masih rosak.


Bila berhadapan dengan masalah terutamanya dalam keadaan terdesak, kita terpaksa memilih sesuatu walau bukan atas kemahuan kita sendiri bak kata pepatah, ditelan mati emak, diluah mati bapa.

Walau besar mana sekali pun masalah, masalah tu akan jadi ringan atau tak terasa langsung dengan kehadiran teman/kawan/sahabat atau sesiapa pun yang rapat dengan kita. 

Macam mana pula kalau kawan yang buat aniaya kat kita? Khianati kita? Sedangkan kawan buat derk masa kita susah pun kita dah boleh:


"apa jenis punya kawan lah"
Kalau dah sampai buat khianat pula? Mesti lebih lagi sakit kan? tapi chill, rilex. 


Ni wajah mama dan bapa. Bagi korang memang tak hensem macam Amir Khan atau tak secantik Lisa Surihani but for me, they are my everything malah rasa sangat tenang even dapat dengar suara. So, i will call my mum dan cerita masalah. If, perasaan tidak tentu, tak tenang, gelisah tidak menentu, akan call mama.


My mum said and texting me:


" Berdoa dan tawakal pada tuhan semoga kamu melaluinya dengan tenang. Kalaulah memang diorang (mereka) buat niaya dengan kamu, biarkanlah, ada tuhan... "
So, chill and rilex. Mungkin Allah nak uji kita melalui mereka. Apa yang mereka buat, tu antara mereka dan Allah

10 comments:

  1. Replies
    1. apa boleh buat. sabar jer la.diam jer nanti makin parah + semoga seribu kebaikan tu tidak menutupi 1keburukan kawan tu

      Delete
  2. Betul sekarang ni sy dekat universiti.. kalau rasa macam malas nak belajar kan. Hujung minggu balik rumah dan bila dpt tengok muka mak terus bersemangat nak stdy sungguh2. ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul2..tapi saya dapat balik rumah, jangan haraplah nak buka buku.setahun sekali kot dapat balik

      Delete
  3. kalau kawan makan kawan memang sangat menyakitkan hati ..
    bersabar ye,untung ade emak yang masih boleh mendengar luahan hati anaknye

    ReplyDelete
  4. sabar je lah tp dlm hidup ni xblh jgk nk salahkan 100% kt org lain..sedangkan salah kita sendiri,kita xpernah pn fikir..tiap apa yg terjadi,semua itu datang dari diri kita sendiri..jangan persoal apa yang orang buat apa kita tapi persoalkan lah apa yang kita buat baik pada orang lain.jadi yang lain,berserahlah pada Dia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. anyway,everything happen w reasons..pasrah da terima y Allah bagi

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...