Thursday 28 March 2013

Wanita Berkumis, Bebulu Girl dan Keinginan SEXUAL


don't know who is she but look like Bella Swan versi bebulu girl. During teenage maybe. Don't know lor


Last year, my housemate were Alzerbaijan and Turnisian. Umur mereka atas 25 dan sangat-sangat mementingkan penampilan dan kecantikan luaran. Laila dari Turnisia cakap, lelaki Turnisia sangat demand dan menilai wanita sangat-sangat terperinci. That is why she have to take care every single thing sebab mata lelaki di negaranya macam helang yang dapat tengok dan  akan menilai sangat-sangat detail even facial hair yang sangat-sangat halus.


Sebab tahun lalu aku lebih jantan dari yang jantan, so they do some make over termasuklah remove facial hair yang halus yang selama ni aku buat tak kisah dan tak nampak termasuklah yang di atas bibir tu. Tak tahu apa hukum dalam Islam bila bersihkan tapi sakit ya ampun. Menangis masa Sue tarik benang tu.

"Nina, are you boy?" soalan maut yang buat aku terpaksa teruskan juga. Bagi European, wanita ada facial hair ni sangat-sangat pelik macam ewww, wanita berbulu?

this absolutely wasn't me

Bagi wanita, facial hair yang di atas bibir tu nak panggil apa? Kumis? Wanita berkumis? Normal bulu tumbuh di atas bibir bagi wanita tapi bila lebat dan kasar, memang pelik. Boleh jadi factor hormone. 

Pernah dengar tak orang gosip-gosip makcik-makcik, pakcik-pakcik, abang-abang atau kakak-kakak cakap, orang berbulu tu kuat nafsu? Pernah dengar tak? Fakta atau auta? 

Based on hormone that i study, sex appeal and secondary sexual characteristic dikawal oleh satu hormone yang sama. Secondary sexual characteristic tu termasuklah bebulu. Bukan buluh tapi bulu-bulu.

Ni hypothesis yang aku buat semakin banyak bulu, semakin kuat keinginan sexual. Hypothesis aku, bukan pakar dan belum terbukti. Andaian semata-mata. Lagipun, kadar pertumbuhan bulu tidak hanya bergantung pada hormone semata-mata. Ada juga faktor lain yang mempengaruhi pertumbuhan bulu.

Anyway, semua girls out there ciptaan Allah yang sememangnya cantik luaran dan insyaAllah cantik dalamnya juga, tidak kisahlah macam mana penampilan kamu, don't worry, be happy. Sebab, kamu akan sentiasa kelihatan cantik dimata lelaki sejati tidak kisahlah walau apa jenama baju pun yang kamu pakai atau aksesori apa jua pun yang bertenggek dibadan kamu. You are naturally beauty girls.  

#tapi bagi muslim sejati, hanya isteri yang tutup aurat dan wajah bersih dari calitan make-up sahaja yang akan nampak cantik. Macam mana nak ambil wuduk 5x sehari with make up? Calit  5x sehari lepas solat?

10 comments:

  1. fuyoo.. betul la kak, entri kita lebih kurang nih.. ada chemistry la pulak, hehe.. tapi mmg betul pun, takkan nak mekap byk kali dalam sehari kan, jangan kerana make up orang nilai yg kita tak solat..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ceh,ayat Iha boleh buat pantun..
      jgn krana makeup.
      org nilai tak solat

      Delete
  2. setuju sangat..:) terima pencipttaan Allah adalh terrbaik..

    ReplyDelete
  3. ciptaan Allah yg paling indah .. ada sebab kenapa dia jadikan mcm tu ..suka ayt nie (#tapi bagi muslim sejati, hanya isteri yang tutup aurat dan wajah bersih dari calitan make-up sahaja yang akan nampak cantik. Macam mana nak ambil wuduk 5x sehari with make up? Calit 5x sehari lepas solat?)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tQ.. indahnya ciptaan Allah..tp tak paham2 juga knapa pompuan suka tutup keindahan tu

      Delete
  4. syukur dengan ciptaan ALLAH..tak boleh nak kutuk dengan ciptaan ALLAH..berdosa Besar...

    ReplyDelete
    Replies
    1. owh, bebulu girl tu panggilan manja dari akak masa kecil if tak jaga kebersihan

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...