Friday 10 January 2014

Kelakuan Sumbang Raja Muda Selangor

Gambar ni tengah melayang-layang kat laman sesawang
Menurut Perkara 3 Perlembagaan Persekutuan, Raja-Raja adalah Ketua Agama Islam bagi negeri masing-masing. Eh, tunggu dulu. Macam ni nak jadi ketua agama?  Nauzubillah. 



Hari ini, hari pertama saya dengar nama ni. I don't know what to call him. Agak terkejut jugak. Tidak pasti gambar-gambar berikut benar-benar Raja muda Selangor atau orang lain tapi kalau betul, i don't think he deserve to be ketua agama. 


Bunch of lesbian and gay?
Uh, sorry, masuk blog ni tengok gambar tak senonoh pulak. Uncensored.
Dalam link kat bawah ni lagi teruk. Pesta sampai bogel
http://bebaskanmalaysia.blogspot.ru/2012/09/dimalukan-atau-memalukan-pesta-gila.html 
“Sesungguhnya telah ada pada (diri) Rasulullah itu suri tauladan yang baik bagimu (yaitu) bagi orang yang mengharap (rahmat) Allah dan (kedatangan) hari kiamat dan Dia banyak menyebut Allah”. (QS Al-Ahzab:21)


Tengok gambar-gambar ni buat aku terfikir, kita perlukan rajakah? Raja macam ni? (Terus terlintas dalam otak Sultan Brunei, MasyaAllah pemimpin macam ni yang kita kena ikut. Kalau kita buat silap memang patut pun kena tulah)

My friend non-Muslim friend said, "kenapa Sultan kat Malaysia macam tak ada kuasa? No function. Tengok Sultan Brunei, baik, negara pun kaya." 

Berbalik kepada sejarah Malaysia, penjajahan British telah menyekat kuasa sultan dan Kuasa sultan hanya berkaitan dengan agama dan adat istiadat. Sampailah sekarang walaupun kita  dah berpuluh-puluh tahun merdeka, kuasa sultan hanya berkaitan agama. 

"Janganlah Orang-orang Mukmin Mengambil Orang-orang Kafir Menjadi Pemimpin, Dengan MeninggalKan Orang-orang Mukmin. Dan Sesiapa Yang Berbuat Demikian, Tiadalah Ia Daripada Agama Allah Sedikit Jua Pun, Kecuali Jika Kamu Takut Kepada Mereka Oleh Sesuatu Yang Di Takutkan. Allah Mempertakuti Kamu Dengan Diri-Nya, Dan Kepada Allah Tempat Kembali...." Al-Imran, 28.


2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...