Saturday, 11 May 2013

Motor Membelah Enjin Kereta - 2 Beradik hampir maut

Gambar ni diambil dari FB Panda. Kejadian berlaku pada 8 May 2013, Lahad Datu, Sabah. Penunggang motorsikal ni dikejar oleh pegawai bertugas kerana melanggar peraturan jalan raya. Tak pakai topi keledar je pun tapi senario kejar mengejar mengalahkan pasukan gerak khas, kes berat. 

Kejar punya kejar, motorsikal yang ditunggang oleh 2 beradik ni patah balik berlawanan arah. Akhirnya, bertembung dengan kereta.

Motor terpacak kat engine kereta.




Hancur engine 


Adik yang dibonceng terhumban beberapa meter ke depan. Nasib lah tak pakai topi keledar.


Kesiankan? Ni lah padah melanggar undang-undang bila undang-undang tu dicipta untuk kesejahteraaan. Patuhilah undang-undang. Untuk kebaikan diri juga.

Kepada perempit tegar mahupun yang baru nak berjinak-jinak dengan dunia rempit, jadikan sebagai pengajaran.

Kepada ibu bapa, pantaulah kegiatan anak-anak anda. Jangan dah sambut kepulangan mereka ke rumah sebagai mayat baru nak menyesal.

#hanya kerana topi keledar

3 comments:

  1. Dulu saya mat rempit gak.. tp helmet mesti pakai. Tp sekejap je laa waktu lepas abis sekolah. Bila masuk U sekrang ni jadi mat surau. hehe

    ReplyDelete
  2. tu lah...emak kata...bawak motor tu hati-hati..hihi

    ReplyDelete
  3. huhu takut nak tgk gambar2 tu.. kepala dia ok ke? harap mat rempit aka samseng jalanan ni cepat2 la insaf..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...